Min förra ponny, Morej

2012-06-21 @ 17:24:00
Min förra ponny - Morej ♥
 
Åh, min förra ponny fick jag hem våren/början av sommaren 2009, 1 Juni. Glömmer aldrig den dage. På den tiden var han otränad, outbildad, bråkig men redan då, aldeles otroligt charmig. Han var tänkt som en sommarponny åt mig, men under sommarn fångade han oss alla med sin charm och vi han faktiskt utvecklas otroligt mycket bara under ett par månader, och inte främst jag som kom direkt från ridskolan.
 
Hursom, vi klarade inte av att lämna tillbaka honom och vi tog över honom som fodervärdar. Han fick stå på ett stall lite närmare och jag började regelbundet ta lektioner i såväl hopp som dressyr. Så småning om kom vi iväg på vår första tävling tillsammans, en klubbtävling där vi nollade, har jag för mig. :)
 
Efter ett år började mamma snacka om att vi kanske behövde lämna tillbaka honom, man kan ju inte ha en b-ponny hur länge som hällst, redan då hade jag blivit lite större på Morej. Men jag klarade vid det tillfället inte av det, vi hade utvecklats så enorm och saker och ting började falla på plats - så jag övertalade mamma att istället köpa honom. Hon gick med på det, men villkoret var att vi senare skulle sälja honom vidare.
 
Året därpå var vårt paradår ;) Allting gick så bra! På träningar hoppade vi 1m - 1,10 och på tävlingar vann vi 3 LC på rad samt blev tvåa på en och nollade en clear round. I dressyren var han jättefin och enligt vår tränare var vi då klara för lätt A, men vi var aldrig intresserade av att starta dressyr, varken jag eller Morej ;) Jag är så glad att jag fick detta året med Morej och detta var året då vi verkligen växte ihop som ekipage.
 
Morej är ett charmigt russ med galet fina kvalitéer. Lika förjävlig som han ibland kan vara, när han rymmer, inte går att fånga eller bryter sig ut ur hagen, lika mycket älskar man honom för att han är just sådär bråkig men ändå helt otroligt snäll.
 
Morej är en pigg ponny att rida och han är inte alltid jättelätt, samtidigt ställer han i hoppning upp i alla lägen, han älskade att hoppa och hoppade vad du än styrde på, nästan ;)
 
Jag kommer alltid minnas Morej som min första älskade ponny med glimten i ögat och varje gång jag tänker tillbaka på vår tid tillsammans spricker mitt ansikte upp i ett stort leende. Jag är otroligt tacksam för all tid och allting Morej lärde mig som ryttare och hästägare under våra dryga två år tillsammans. ♥
 
När vi tillsist skulle låta Morej få hitta ett nytt hem, kom han till det bästa hemmat jag kunnat tänka mig, hade nog inte ens våga hoppas på att det kunde bli så bra. Morej hamnade hos en familj med två hästvana föräldrar och två stycken döttrar, familjen bor på hästgård och endligt dem kommer Morej få bo kvar hos dem resten av sitt liv.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Natalie

Världens underbaraste finaste morej!

Svar: världens finaste!
lisaochdian.blogg.se

2012-07-29 @ 14:19:17

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0