Hemma

2012-08-09 @ 21:48:28

Hejsan! Är hemma från stallet nu, sedan kanske en timma lite drygt. Hade ju som jag berättade, träning idag, dressyr för Anna. Gick sådär. Jag red inte så bra idag. Hon var lite flack och skakig i mellan åt(ska skriva ett inlägg om hur hon är att rida senare) men stundtals vart hon väldigt fin. Kan dock säga att vänster varv är extremt mycket svårare för henne en höger, men det är bara att jobba vidare. Vi jobbade med basics, diverse övergångar, Även snett igenom och mycket volter.

får väldigt bra hjälp av Anna och nu jävlar ska jag jobba på. Ska bli bättre på att böja henne, ordentligt, och förbättra kontakten till munnen. Det blir lätt lite som en ond cirkel ibland, känner jag. När vi hamnar lite ur balans, går de lite utför lixom, haha. Nejmen, när vi är ut balans börjat hon skaka med huvudet och jag får svårare att hålla ett jämt stöd i tygeln, hon blir stressad just för att tugeln glappar och börjar springa och går emot skänkeln. Jag försöker bromsa upp men blir lätt statisk i handen i stället. Men som sagt, det är bara att jobba, jobba, jobba nu!

Skriver från mobilen så ber om ursäkt för ev stavfel i texten. Kan ju som ni förstår inte ladda upp några bilder heller men det kommer nog i morgon. Jag tog i allfall en snabb bild från kameraskärmen, som ett litet smakprov, haha. Mamma sa också att hon filmat en del, vi får se om jag laddar upp någon film... Imorgon i så fall (:

Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0