Back to business, eller nåt

2012-07-21 @ 20:49:53
Jag har inte slutat blogga och har egentligen inte haft blogg-paus heller (höhö). Eller jo det har jag väl, men har varit bortrest, utan någon som hälst teckning så har inte kunnat uppdatera. Dock kom jag hem för typ fem dagar sedan men har haft lite personliga problem så har inte orkat, kunnat blogga. Sedan funkar ju inte blogg-appen heller.
 
Hur som, i onsdags hade jag hopp-träning. Gick käpprätt åt helvete kan jag meddela. Hästen visade upp sig från sin abosut sämsta sida, kul första gången jag tränar för Fredrik Spets också... Han måste undrat va det var för ponny asså. Hon stod på bakbena, vägra gå fram, STANNADE på en massa hinder (!!!!!!) fattar inte vad som var med henne... Hon var försej väldigt brunstig och är ju trött av betet, men ändå. (?)
 
Fredrik tyckte i alla fall att jag inte skulle analysera för mycket, utan bara jobba vidare och komma igen, - vilket jag också ska och håller på med.
 
Dian fick en dag vila men gick i går och idag svettiga dressyr-pass. Idag var hon super fin, till en början. JObba på som satan i traven från start, lite svårare i vänster men var possetiv ändå. Inget flaxande med huvet utan ganske stadigt. Tänkte att jag ska skriva ett inlägg över hur jag lägger upp Dians dressyr-träning, rider nämnligen samma varje gång eftersom hon är så pass outbildad och det är bra med kontinuilighet och igenkännade hos dessa. Desutom är det bra för mig som ryttare att ha en malla att jobba efter, då jag iallafall ibland kan hamna i situtationer där jag inte vet vad jag ska hitta på och bara rider runt utan tanke. Inte ok. Men som sagt, ska skriva ett inlägg om det, hade jag tänkt!
 
Men, när jag kom till galoppen gick det inte så bra. Hon envisas med att fatta fel och bråka, börjar flaxa och lyssnar inte, springer och stretar imot. Inte så kul nej. Kan i allafall säga att vänster-galoppen faktiskt var bättre än höger idag. Avslutade i allfall efter att jag fått igenom cirka 3-4 fattningar i båda varven.
 
Usch hur hon beter sig just nu, jag tror att det hänger i hop med att hon börjat komma in i en trots ålder plus att hon går på bete och är så fruktansvärt trött pga det, men hon trivs ändå väldigt bra där ute så det känns bra att hon har fått gå där i sommar. Tror att hon lider av någon mystiskt tröttfettjocktröttknäppjobbig sommarbetes sjukdom just nu... ;)
 
Haha här kommer en ful bild ifrån i vintras. Asså vår outfit-matchning, min min, skorna/stövlarna... Vackert somsagt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0